FødevareWatch

Ugens bedste på FødevareWatch

I en uge hvor Arla satte sig på en stor del af fladen med deres nye 2020-strategi blev der også plads til en masse andre gode nyheder. Få overblikket over ugen der gik.

Foto: Ritzau Scanpix/Joachim Adrian Ladefoged.

(Denne nyhed bør læses på hjemmesiden og ikke i appen, hvor der ikke er link til artiklerne.)

Arla vil vokse til 100 mia kr

Med ambitionerne om at øge tilførslen af mælk med 2,5 millarder kilo og omsætningen til 100 mia. kr. i 2020 var der masser at snakke om i forbindelse med at Arla fremlagde deres Good Growth 2020-strategi.

Her er Arlas seks kernemarkeder

2,5 mia kilo mælk mere på vej fra Arla

Han skal lede Arlas amerikanske vækst

Arla vil tredoble omsætningen i USA

Arla-strategi skal skære 3 mia kr Arla-direktør: Branding skal lede vejen til 100 milliarder

Naturligt nyt fokus i Arla-strategi

Otte kategorier i fokus i ny Arla-strategi

Nye udsmidningsregler

Til nytår træder de nye regler for udsmidning i kraft, og det efterlader danske fiskere i et mindre limbo.

Discard-forbud giver flere jomfruhummere

Nye regler vender op og ned på fiskeriet: Fiskerne får en uge til at omstille sig

Delikas svage vækst

I ugen efter at fødevareproducenten Delika købte Sørwi af Foodservice, tog vi en snak med Kurt Møller om, hvad det forgangne år har bragt af op- og nedture.

Foodservice Danmark afviser småsalg

Dansk økologisk frugt og grønt bliver flået væk i udlandet

Et klart nej spænder ben for Delikas økodrøm

Delika-ejer giver mælk skylden for svag vækst

Et par andre gode skud

Verdens største spiritus-producent vil gøre dansk firma til internationalt brand

Danish Crown vil spare 375 mio hos leverandører

DC Beef-direktør satser på et forudsigeligt 2016

Superbrugsen-chef ser nysgerrigt på ny konkurrent

Discountkæder får Superbrugsen til at udbygge koncepter

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier