
Med dagens strategilancering tager Arla et naturligt skridt i retning af den fremtid, som andelsselskabet har lagt bunden til gennem de seneste års mange aktiviteter.
Det har været en håndfuld år, hvor andelsselskabet, som i dag har omkring 12.700 andelshavere i syv lande, har gennemgået store forandringer, både når det kommer til antallet af ejere og antallet af liter, som de mange tusind mælkeproducenter hver dag leverer til koncernens mange europæiske mejerier. Mælkemængden, som bliver leveret ind til Arla, er gået frem fra otte til 14 milliarder kilo mælk siden 2007. Det er effekten af opkøb af tyske, britiske og svenske mejerier, og frem mod 2020 regner Arla med, at mælkemængden bliver løftet med yderligere 2,5 milliarder kilo, blandt andet fordi der efter EU-kvoternes ophør i foråret ikke længere er begrænsninger på, hvor meget Arla-andelshaverne må producere.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app