FødevareWatch

Naturligt nyt fokus i Arla-strategi

Nyhedsanalyse: Efter en håndfuld omskiftelige år med både opkøb, fusioner og frasalg drejer Arla nu blikket i den skærpede mejeriforretning over på de produkter, som i fremtiden skal sikre afsætningen af mere end 16 milliarder kilo mælk.

Foto: Arla/ PR

Med dagens strategilancering tager Arla et naturligt skridt i retning af den fremtid, som andelsselskabet har lagt bunden til gennem de seneste års mange aktiviteter.

Det har været en håndfuld år, hvor andelsselskabet, som i dag har omkring 12.700 andelshavere i syv lande, har gennemgået store forandringer, både når det kommer til antallet af ejere og antallet af liter, som de mange tusind mælkeproducenter hver dag leverer til koncernens mange europæiske mejerier. Mælkemængden, som bliver leveret ind til Arla, er gået frem fra otte til 14 milliarder kilo mælk siden 2007. Det er effekten af opkøb af tyske, britiske og svenske mejerier, og frem mod 2020 regner Arla med, at mælkemængden bliver løftet med yderligere 2,5 milliarder kilo, blandt andet fordi der efter EU-kvoternes ophør i foråret ikke længere er begrænsninger på, hvor meget Arla-andelshaverne må producere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier