Sidste uges pluk fra FødevareWatch

Coops nye plan
Tirsdag var den danske fødevarepresse samlet i Tivoli for at overvære præsentationen af Coops nye madmanifest, Coop & Co. Detailkoncernen har brugt fem måneder på planen, som skal øge danskernes madglæde - og Coops indtjening.
Coop åbner for nye partnerskaber
Meyers Madhus skal uddanne Coop-ansatte
Coop og Tivoli indgår samarbejde
Bornholm er reddet!
Onsdag kom blev der sat foreløbigt punktum i sagaen om det lukningstruede Danish Crown-slagteri i Rønne. DI, Danish Crown og Fødevareforbundet NNF fandt med hjælp fra erhvervs- og vækstminister Henrik Sass Larsen (S) frem til en løsning, der ser ud til at redde slagteriet. Danish Crown-direktør Jesper Friis (billedet) fortalte efterfølgende, at Danish Crown havde måtte give sig i forhandlingerne.
Bornholmsk redningsplan på plads
Her er planen for Danish Crown på Bornholm
DC-ansat: "Vi er både positive og skeptiske"
Skærbæk: ”Vi finder en anden løsning”
Tican vil også have statsstøtte

Godt og blandet fra detailhandlen
Ugen bød - som sædvanlig, fristes man til at sige - på en række blandede nyheder fra den danske detailhandel. Her var der bl.a. privat label-debat og direktørafgang.
Kendte mærker presses af private labels
Analyse: Der er mest værdi i discount
Reserve får direktørjob hos Dagrofa
Coop siger farvel til koncerndirektør
Analyse: Her er dagligvarekædernes vindere og tabere
Ny Netto-direktør: Et drømmejob
Alt det løse...
I skal selvfølgelig ikke snydes for et mix af alt det andet, vi skrev om i løbet af sidste uge.
Nordic Sugar tjener milliarder på driften
Millionerne vælter ind hos Claus Meyer
Mølleri indleder jagt på ny kapital
Lakridskongen er klar til udlandseventyr
Fondsejet fødevarekoncern tredobler overskuddet
Lego-landmand hæver millionbeløb i privat selskab
Relaterede artikler:
Analyse: Der er mest værdi i discount
For abonnenter