FødevareWatch

Coop og Tivoli indgår samarbejde

Detailkoncernen har meldt ud, at den vil indgå en række nye partnerskaber, og det første er nu på plads.

Foto: Magnus Møller/ritzau.

Det var åbenbart ikke noget tilfælde, at Coop i går havde valgt Tivoli som scene for præsentationen af detailkoncernens nye strategiplan Coop & Co.

I dag kan de to parter nemlig meddele, at de har indgået et permanent strategisk samarbejde.

Aftalen betyder, at Coops 1,4 millioner medlemmer kan optjene point, når de går i Tivoli. Pointene kan de senere bruge i Coops butikker.

"Både Tivoli og Coops butikker er samlingspunkter for alle danskere.  Vi går nu sammen i et flere-årigt samarbejde om at forandre dansk madkultur med oplevelser som drivkraft. Coop bringer madglæden til bordet og Tivoli kan kunsten at skabe oplevelser. Vi satser på, at partnerskabet vil åbne nye spændende muligheder for Tivolis gæster og for Coops medlemmer,” udtaler Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop i en meddelelse.

Ifølge Coop er pointdelen blot det første konkrete resultat i den nye aftale.

Tivoli: God aftale

En anden tanke bag samarbejdet er, at Coop i fremtiden vil bruge Tivoli som scene for kundearrangementer.

Og hos Tivoli er man glade for aftalen med detailkoncernen.

"Som et af Danmarks største oplevelsesbrands ser vi meget frem til samarbejdet med Coop. Vi har begge bred folkelig opbakning, og med Tivolis traditioner for kvalitet, design og fornyelser giver samarbejdet os gode muligheder for at styrke forbindelsen til Coops medlemmer. Og vi glæder os til at se mange Coop medlemmer som gæster, både til dagligt og ved sær-arrangementer, som vi kommer til at udvikle sammen," udtaler Tivoli-direktør Lars Liebst.

Coops fooddirektør Jens Visholm fortalte i går, at Coop i løbet af den kommende tid vil præsentere en række nye samarbejdsaftaler. Tivoli-aftalen blev altså den første.

Coop åbner for nye partnerskaber

Her er Coops store plan

Kendte mærker presses af private labels

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier