FødevareWatch

Sidste uges pluk fra FødevareWatch

Uge 44 startede med et par økologiske succeshistorier og den sluttede med opmuntring til den ellers hårdt ramte slagterikoncern Skare. Også i sidste uge var der meget at skrive om i fødevareland.

Foto: Majken Søndergaard Nielsen

Gode hits i udlandet

Griber man det rigtigt an, kan der være gode muligheder i at eksportere danske fødevarer. Det er osteproducenten Nordex et godt eksempel på.

Bornholms klar til Mellemøsten

Dansk osteselskab hitter hos tyrkiske indvandrere

Friesland har set sig varm på Afrika

Rusland slår ned på Arla-rival

 

Også økologien hitter i udlandet

På Nordic Organic Food Fair mødte vi en række af mindre danske fødevareproducenter, der alle gerne vil være større i udlandet.

Økoladen vil mere end Coop og Irma

Høj dansk innovationsgrad sælger økologi i udlandet

Økologisk grossist klar til markant vækst

Med nicheprodukter overvindes prispresset

Ny formand til økologerne

 

Ugen i Ørbæk

Ørbæk Bryggeri har gang i hjulene på mange fronter. FødevareWatch tog en snak med direktør Niels Rømer om nogle af de mange ideer og forretninger.

Ørbæk Bryggeri vil lave whisky på gammelt DSB-værksted

Ørbæk Bryggeri vil sælge øko-sodavand til amerikanerne

Ørbæk Bryggeri vil redde chokoladefabrik

 

Skare mærker nedtur

Den seneste måned har ikke været let for Skare Meat Packers fra Vejen. I sidste uge blev den sidste tynde snor til Dansk Supermarked skåret over, men på den positive front meldte to detailkoncerner sig også på banen som fremtidige kunder.

Skare henter Dagrofa tilbage i folden

Dansk Supermarked afbryder samarbejde med Skare

Skare henter Dagrofa tilbage i folden 

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier