FødevareWatch

Med nicheprodukter overvindes prispresset

Hos Tvedemose Champignon klarer man konkurrencen og prispresset i detailhandel og foodservice ved hele tiden at fokusere på at lave nye nicheprodukter. ”Der kan man ikke sammenligne prisen,” forklarer ejer.

Foto: MICHAEL MOTTLAU

Hvert år sender Tvedemose Champignon omkring 1000 ton champignon i en lang række varianter af sted mod det danske marked, hvor detailbutikker og foodservice-virksomheder i meget stort omfang er aftagerne.

Kirsten Hansen driver sammen med Jens Christian Hansen det 52 år gamle foretagende Tvedemose Champignon ved Lundby, og på trods af et marked i bedring, så er der stadig meget stort fokus på at holde prisen i bund, når de store aftagere melder sig.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier