FødevareWatch

Aldi vil fordoble antallet af britiske butikker

Den tyske discountkæde Aldi vil øge sit antal af butikker i Storbritannien til 1.000 over en årrække. Det er næsten dobbelt så mange, som man har på nuværende tidspunkt.

Foto: Mikkel Berg Pedersen/POLFOTO

De traditionelle britiske detailkæder er hårdt presset af indtoget af især tyske discountkæder som Aldi og Lidl. Og koncerner som Tesco, Sainsbury’s og Morrisons kan nu se frem til endnu skarpere discountkonkurrence i den nærmeste fremtid.

Aldi-koncernen har således annonceret planer om at øge antallet af butikker i Storbritannien markant over de næste 7 år og samtidig udbygge sit hovedkvarter i landet. Det skriver Bloomberg.

Aldi forventer at øge antallet af supermarkeder i Storbitannien til 1.000 frem mod 2021. Koncernen råder pt. over ca. 530 butikker. Samtidig vil man bruge 70 mio. pund - svarende til ca. 655 mio. kr. – på at udvide sit britiske hovedkvarter i det centrale England. Arbejdet forventes færdiggjort i 2017.

Den øgede konkurrence fra udenlandske discountkæder i landet, som fremover også vil tælle danske Netto, har allerede fået flere britiske kæder til at sænke sine priser markant og skære kraftigt ned i omkostningerne i et forsøg på at generobre kunder.

Og med Aldis seneste offensiv kan der meget vel komme yderligere pres på de i forvejen lave priser i landet.

Aldi og Lidl skaber kaos i Storbritannien

Briterne er vilde med Aldi og Lidl

Britisk detailsalg hænger fast i dyndet

Netto klar til discountkrig i Storbritannien

Britisk detailkæde frygter ikke Netto

Lidl på vej til at blive Europas største

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier