FødevareWatch

Aldi og Lidl skaber kaos i Storbritannien

De tyske discountgiganters hidsige vækst koster markedsandele og arbejdspladser hos konkurrenterne på de britiske øer.

Foto: Mikkel Berg Pedersen/POLFOTO

Lidl og Aldi har fået et gevaldigt gennembrud i Storbritannien, og det koster nu hos de etablerede konkurrenter.

Regionens fjerdestørste detailkæde, Wm Morrison, skærer 2600 stillinger for at ruste sig til konkurrencen fra discountrivalerne. Det skriver Aktiefokus.

Desuden vil kæden i fremtiden modernisere styringen af dens butikker.

En analyse fra researchhuset Kantar viser desuden, at markedslederen Tesco for øjeblikket taber andele til de to tyske detailkoncerner.

Tescos andel er i løbet af årets første måneder reduceret fra 30,5 pct. til 29 pct. I samme periode er Aldis markedsandel øget til 3,6 pct., mens Lidl har 4,7 pct.

Analyse: Der er mest værdi i discount

Tesco mister 1 million kunder om ugen

Storbritanniens største supermarkedskæde skuffer

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier