Aldi og Lidl skaber kaos i Storbritannien

De tyske discountgiganters hidsige vækst koster markedsandele og arbejdspladser hos konkurrenterne på de britiske øer.
Foto: Mikkel Berg Pedersen/POLFOTO
Foto: Mikkel Berg Pedersen/POLFOTO

Lidl og Aldi har fået et gevaldigt gennembrud i Storbritannien, og det koster nu hos de etablerede konkurrenter.

Regionens fjerdestørste detailkæde, Wm Morrison, skærer 2600 stillinger for at ruste sig til konkurrencen fra discountrivalerne. Det skriver Aktiefokus.

Desuden vil kæden i fremtiden modernisere styringen af dens butikker.

En analyse fra researchhuset Kantar viser desuden, at markedslederen Tesco for øjeblikket taber andele til de to tyske detailkoncerner.

Tescos andel er i løbet af årets første måneder reduceret fra 30,5 pct. til 29 pct. I samme periode er Aldis markedsandel øget til 3,6 pct., mens Lidl har 4,7 pct.

Analyse: Der er mest værdi i discount

Tesco mister 1 million kunder om ugen

Storbritanniens største supermarkedskæde skuffer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også