FødevareWatch

Briterne er vilde med Aldi og Lidl

De to tyske discountgiganter har fået godt fat på de britiske forbrugere, og salgsvæksten har nået det højeste niveau nogensinde, skriver The Independent.

Foto: Mikkel Berg Pedersen

Det går bedre for de to tyske discountbutikker Aldi og Lidl end nogensinde før på det britiske marked. Aldi har over de seneste 12 uger oplevet en salgsvækst på hele 35,3 pct., hvilket er den højeste vækstrate nogensinde. Lidl hænger imidlertid godt med og rapporterer om en salgsvækst på 17,2 pct.

Det skriver The Independent.

Prøv FødevareWatchs abonnement gratis i 30 dage!

De fire store supermarkeder, "The Big Four", bestående af Tesco, Asda, Sainsbury's og Morrisons, er således udfordret af de tyske discountkæders massive fremgang i Storbritannien. Den store vækst fremgår af tal offentliggjort onsdag af Kantar Worldpanel, som er et privat konsulentfirma med speciale i forbrugerindsigt.

"De fire store supermarkeder har de seneste 12 uger oplevet et stort fald i salget og mistet betydelige markedsandele," siger Edward Garner fra Kantar Worldpanel til The Independent.

Aldi står nu for 4,6 pct. og Lidl for 3,4 pct. af det britiske marked, mens Tesco fortsat er suveræn markedsleder med hele 28,6 pct. af det samlede salg.

Her er danskernes favoritsupermarked

Netto opnår hæder i udlandet

Detailekspert ser kulsorte skyer over Dagrofa

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier