Netto opnår hæder i udlandet

Discountkæden er for tredje år i træk blevet kåret til årets bedste i sin kategori på et udenlandsk marked.
Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Netto har stor succes i Polen og er netop blevet kåret til årets discountkæde i landet for tredje år i træk.

Kåringen er foretaget blandt de polske polske leverandører, som har peget på Netto som den bedste samarbejdspartner. På andenpladsen kom den polske kæde Biedronka, mens Lidl og Aldi var henvist til tredje- og fjerdepladsen. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Ifølge Nettos landedirektør i Polen, Kent Petersen, er opskriften på succes i landet simpel.

"Det handler om at adskille sig fra sine konkurrenter, og gøre det bedre end dem. Og det gør vi tydeligvis på leverandørområdet. Det skyldes blandt andet, at Netto drives på skandinaviske værdier, hvor ”en aftale er en aftale”, og det befinder de sig godt med," udtaler han.

Netto kom ind på det polske marked i 1995, siden er det gået stærkt, og kæden har i dag 317 butikker i landet. Og ekspansionen skal fortsætte, forklarer Kent Petersen.

"Med åbningen af 38 nye Netto-butikker i 2013 øgede vi igen vores markedsandele på det polske marked, og det er en vækststrategi, vi har ambitioner om at fortsætte."

I 2014 har Netto planer om at åbne yderligere 20 butikker i det østeuropæiske land.

Netto ryster ikke på hånden i discountkrig

Løgismose finder skimmel i skyren

Detailekspert ser kulsorte skyer over Dagrofa

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter