FødevareWatch

Britisk detailkæde frygter ikke Netto

Hos den britiske detailkæde Morrisons ryster man ikke i bukserne over Nettos snarlige indtog på det britiske marked.

Foto: Finn Frandsen

Danske Netto er klar til at indtage det britiske discountmarked gennem et nyt samarbejde med detailkoncernen Sainsbury. Men spørger man en anden britisk supermarkedskæde, Morrisons, er der ingen grund til bekymring over danskernes komme.

Det siger en talsmand for Morrisons til foodmanufacture.co.uk.

”Vi vil blive ved med at gøre, hvad der er bedst for kunderne. Vi har lige sænket prisen permanent på 1.200 varer, hvilket gør os til de billigste på markedet,” siger talsmanden og tilføjer:

”Vores butikker tilbyder så mange ting, som discountbutikkerne ikke gør, såsom service, større sortiment og slagtere, bagere og fiskehandlere med traditionelle færdigheder.”

I starten af denne uge annoncerede Morrisons, at man havde planer om at sænke prisen på yderligere 135 varer i sortimentet. Og ifølge en analytiker skal Morrisons til at oppe sig, hvis man ikke skal ende med sorteper i kampen om kunderne på det britiske detailmarked.

”Tesco har online, Asda har lave priser og nu har Sainsbury en discounthandler. Nettos relanceringer kommer ikke til at hjælpe Morrisons,” siger analytikeren til mediet.

Netto har tidligere haft butikker i Storbritannien, men den danske discountkæde måtte i 2010 give fortabt. Og Dansk Supermarked solgte derfor sine knap 200 Netto-butikker på britisk jord til amerikanske Wal-Mart.

Ny Netto-model rykker ind i Storbritannien

Briterne skal lære at elske Netto

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier