Aldi og Lidl tryner de britiske konkurrenter

Det er ikke bare ved kasseapparaterne, at store kæder som Sainsbury's og Marks & Spencer mærker, at briterne i stigende omfang har fået vakt lysten til at gøre indkøb i discountbutikker som tyske Lidl og Aldi.
I den seneste imageundersøgelse fra analysehuset YouGov, der med jævne mellemrum laver deres såkaldte BrandIndex, er Lidl og Aldi med for første gang, og de indtager henholdsvis fjerde- og første-pladsen over brands, der i første halvår af 2014 har skabt den største "medie-buzz."
Det skriver Foodmanufacture.co.uk.
Netto klar til discountkrig i Storbritannien
Omtalen behøver i analysen ikke kun have positiv karakter, og derfor ser man også store ændringer i forhold til de selskaber, som på en eller anden måde har været sat i forbindelse med eksempelvis hestekøds-skandalen fra sidste år. Færdigretproducenten Findus er mere end faldet ud top-ti-listen, efter sidste år at have været blandt de absolut mest omtalte fødevarevirksomheder.
På listens femteplads for første halvår finder man det store britiske supermarked, Waitrose, der klarer sig markant bedre end konkurrenterne i Sainsbury's, som i undersøgelsen ligger under Samsung, Dyson og BBC på en tiendeplads.
Her er verdens største fødevare- og drikkevareselskaber
Coca-Cola skal hjælpe Lidl og Aldi til ny vækst
Detailgiganter henter væksten i udlandet