FødevareWatch

Coca-Cola skal hjælpe Lidl og Aldi til ny vækst

I et stagnerende tysk discountmarked vil giganterne Aldi og Lidl bruge kendte fødevarebrands til at få folk tilbage til indkøbskurvene.

Foto: Mikkel Berg Pedersen/POLFOTO

Mætningspunktet er nået i tysk discounthandel, og med mere end seks gange så mange Aldi og Lidl-butikker per person i Tyskland, som der er Wal-Marts i USA, er de billige tyske giganter gået i gang med at genopfinde sig selv.

Det skriver Reuters ifølge Berlingske.

Aldi og Lidl skaber kaos i Storbritannien

Tilbage i oktober 2013 gjorde først Aldi og kort efter Lidl Coca-Cola til en del af sortimentet, ligesom andre store og kendte varemærker som Nutella og Nivea også er kommet ind på varehylderne, hvor der traditionelt set næsten kun har stået egne og meget billige mærker.

"Vi vælger at gøre disse undtagelser for velkendte mærkevarer, som kunderne har et næsten emotionelt forhold til, siger Serra Esatoglu fra Aldi Nord til Reuters.

Men derudover vil kæderne fortsat bruge kræfter på at udvikle nye private mærker, som skal få folk tilbage i indkøbsgangene hos de billige mastodonter, der for øjeblikket mister tyske markedsandele til de traditionelle supermarkeder.

Lidl har haft succes med at fjerne slikket fra kassen

Carrefour i nyt europæisk opkøb

Detailgiganter henter væksten i udlandet

Fransk detailkæmpe køber discount-rival

Briterne skal lære at elske Netto

Mere fra FødevareWatch

Diningsix-direktør takker af

Restaurantkoncernens adm. direktør giver i stedet stafetten videre til medstifter, mens han selv fortsætter som kommerciel direktør udstationeret i London.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier