FødevareWatch

Nestlé vil fjerne kunstige farvestoffer i USA

Fødevaregiganten dropper den syntetiske farve i en række pizza- og snack-produkter på det amerikanske marked.

Foto: Laurent Gillieron/AP/POLFOTO/arkiv

Den schweiziske fødevaregigant Nestlé vil fjerne de kunstige farve stoffer i mere end 250 frosne pizza- og snack-produkter på det amerikanske marked og reducere mængden af salt med 10 pct. ved udgangen af i år.

Det oplyser selskabet.

Selskabet vil "renovere" produkter som Digiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen, Jack's, Hot Pockets og Lean Pockets, som en del af at forbedre ernæringsprofilen i produkterne og samtidig mindst fastholde deres smag.

Dermed følger Nestlé i hælene på en række amerikanske fødevareselskaber, der har besluttet sig for at droppe de syntetiske farvestoffer den seneste tid. Blandt andet har konkurrenten Kraft sagt farvel til den kunstige farve i sin berømte færdigret, Macaroni & Cheese.

Pizza Hut fjerner kunstige farve- og smagsstoffer

Amerikansk fastfood-kæde siger nej til GMO

Kraft dropper syntetisk farve i ikonisk færdigret

Nestlé og Hershey sparker Chr. Hansen i gang i USA

Mere fra FødevareWatch

Spar styrker fokusset på egne mærker

Detailkædens egne private label-varer skal fylde mere i sortimentet, og der sættes derfor fut under udviklingen af nye sortimenttilføjelser på tværs af kategorier som frost, friske fødevarer og non-food. Ifølge mediet The Grocer sker det i et forsøg på at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter billigere varer i en tid med tårnhøj inflation. Hvilke konkrete produkter, der kommer ud af Spars øgede fokus på private label-mærkerne, melder historien intet om, men detailkæden meddeler, at man har planer om at skabe 90 nye produktlinjer i løbet af 2023 på tværs af alle tre kategorier. Kædedirektør, Louise Hoste, uddyber:”Taget leveomkostningskrisen i betragtning kommer Spars brandteam uden tvivl til at gennemgå alle kategorier for at sikre, at kunderne har passende muligheder for at nå deres budgetter, uanset om det er kunder, der stadig ønsker at forkæle sig med premium, eller kunder, der leder efter billigere varer.”Tilbudsjagten er nu også gået ind på Coops egne mærkerLeverandører om årsforhandlinger: ”Alle ender med at fire på indtjeningen”Danskerne flokkes om tilbud - analysehus peger nye tendenser ud

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier