Resso Espressobar åbnede 1. oktober sin kaffebar nummer to, og tog dermed første skridt mod at gøre den lille kaffebutik i Torvehallerne i København til en skandinavisk kæde. Planen er, at der om fem år skal ligge 30 kaffebarer rundt omkring i Skandinavien. Det skriver AOK.
"Konceptdesignet ligger mellem Starbucks og Nespresso, men den samlede kaffeoplevelse bliver kompromisløs i kvalitet, så kunden oplever real value for money hver gang. Det er det hul i markedet, vi vil udfylde.Ud over at vi skal servere friskristet kvalitetskaffe, yde høj service og servere hjemmebagte Muffinos (en form for mini muffin, red.), så er vores design af forretningerne på linie med en international trend, der ikke er set i Danmark før," siger ejer Klaus Løvgreen til hjemmesiden.
Konceptet for de kommende butikker bliver ligesom de to første, at det er in-store kaffebarer, hvor kaffebaren indgår i tæt samarbejde med indkøbscentre, butikker eller andre handelspladser. Den første butik ligger i Torvehallerne, og den nyåbnede filial finder man i Arnold Busck ved Rundetårn i København.
I foråret 2015 forventes kædens tredje filial at åbne.
Tidligere i år måtte en anden dansk kaffeentreprenør, Kong Kaffe, dreje nøglen om efter, at være blevet begæret konkurs. Kæden, der i alt havde etableret 18 filialer siden stiftelsen i 2007 måtte sige farvel til omkring 80 medarbejdere, og siden har kreditorerne måttet opgive at få deres tilgodehavender ud af boet.
Nu rykker Nestlé i Norden
Peter Larsen Kaffe køber direkte af afrikanske bønder
Nestlé mærker dansk kaffetørst