FødevareWatch

Nu rykker Nestlé i Norden

Kaffe er omdrejningspunktet i nordisk offensiv fra fødevaregiganten - men også andre fødevarer er i fokus.

Fødevaregiganten Nestlé sætter nu for alvor fart under vækstplaner i Norden, og det bliver med base i det nye nordiske hovedkontor i Ørestaden. Alene det seneste år er der ansat ca. 100 nye medarbejdere.

Det skriver dagbladet Børsen.

“Vi går i Norden efter at levere omkring 5 pct. organisk vækst om året, selv om Norden er et modent marked. Væksten skal komme fra vores store områder, som kaffe, morgenmad, konfekture, dyrefoder, børnemad og fødevarer til specielle medicinske formål til sundhedssektoren,” siger Peter Svensson, som er øverste chef for Nestlé i Norden, til Børsen.

Kaffekapsler er det helt store fokusområde, som vi også tidligere har fortalt på FødevareWatch - ikke mindst i Danmark.

”Vi drikker ekstremt meget kaffe, og vi har traditionelt set drukket rigtig meget formalet kaffe. Det vi ser nu, er at folk lader sig inspirere, når de er på cafe eller ude at rejse. Den oplevelse vil de også gerne have derhjemme,” sagde adm. direktør Søren Rye, om baggrunden for, at stadig flere danskere har en maskine stående, som kan få kaffen ud af de tilhørende kapsler.

”Kapselsystemerne gør det muligt at gøre kaffedrikkeriet mere personligt, og vi kan mærke, at trenden har peget i retning af det meget personificerede produkt,” sagde  Søren Rye og tilføjede om væksten i det nok mest kendte kapselkaffebrand, der har egen shop i centrum af København.

"Vi vækster meget på det her område, og Nespresso har over de seneste fem år vækstet næsten 1.000 pct."

Nestlé satser på ny dansk kaffevane 

Nestlé i storstilet offensiv for dyrevelfærd

Ny trend kræver smart emballage 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier