Morrisons vil matche Aldi og Lidl på pris

Den britiske detailkæde Morrisons har lanceret et nyt prissammenligningssystem, der skal sikre, at kædens varer er ligeså billige som discountkonkurrenternes.

Den britiske detailkæde Morrisons er ligesom mange af sine traditionelle konkurrenter blevet presset af detailkæderne Aldis og Lidls indtog i Storbritannien.

I det nyligt offentliggjorte halvårsregnskab fra koncernen måtte man se sin bundlinje dykke med en tredjedel i forhold til året før, og Morrisons har allerede annonceret tidligere på året, at man ville sænke sine priser permanent i et forsøg på at holde trit med discountrivalerne.

Nu har koncernen så besluttet at indføre et nyt prissammenligningsystem, kaldet ’Match & More’, der skal sikre og garantere overfor kunderne, at man er konkurrencedygtig på prisen. Det skriver Food Manufacture.

”I maj annoncerede vi, at vi ville sænke vores priser permanent, og nu lancerer vi Match & More, det mest omfattende prissammenlignings- og pointsystem i Storbritannien,” siger Morrisons' adm. direktør Dalton Philips ifølge mediet.

Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

Gennem det nye system, optjener kunderne point, som kan bruges på indkøb, hvis de kan finde lignende produkter billigere i nogen af landets andre supermarkeder. Finder man et produkt billigere et andet sted, får man prisdifferencen indsat som point på sit kort.

Det betyder, at kunderne for hvert pund, de sparer andre steder, optjener 1000 point på deres Match & Point-konto. Når man har optjent mindst 5000 point – svarende til 5 pund – kan man bruge dem til at handle for i Morrisons' butikker.

”Vi har lært fra andre prissammenligningssystemer, så vores kunder vil ikke samle en masse små rabatmærker eller været tvunget til at indløse dem gennem en hjemmeside, når de er kommet hjem fra indkøbsturen,” forklarer topchefen om det nye system.

Morrisons bundlinje dykker med en tredjedel

Aldi og Lidl bruger flest penge på reklamer

Britisk kæde rammer ny bølgedal

Britiske detailkæder skal satse på friske fødevarer

Aldi vil fordoble antallet af britiske butikker

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Frieslandcampina er tilbage på sporet efter et udfordrende 2023. | Foto: Frieslandcampina/ Pr

Arla-rival vækster markant i første halvår

For abonnenter

Læs også