Morrisons vil matche Aldi og Lidl på pris
Den britiske detailkæde Morrisons er ligesom mange af sine traditionelle konkurrenter blevet presset af detailkæderne Aldis og Lidls indtog i Storbritannien.
I det nyligt offentliggjorte halvårsregnskab fra koncernen måtte man se sin bundlinje dykke med en tredjedel i forhold til året før, og Morrisons har allerede annonceret tidligere på året, at man ville sænke sine priser permanent i et forsøg på at holde trit med discountrivalerne.
Nu har koncernen så besluttet at indføre et nyt prissammenligningsystem, kaldet ’Match & More’, der skal sikre og garantere overfor kunderne, at man er konkurrencedygtig på prisen. Det skriver Food Manufacture.
”I maj annoncerede vi, at vi ville sænke vores priser permanent, og nu lancerer vi Match & More, det mest omfattende prissammenlignings- og pointsystem i Storbritannien,” siger Morrisons' adm. direktør Dalton Philips ifølge mediet.
Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
Gennem det nye system, optjener kunderne point, som kan bruges på indkøb, hvis de kan finde lignende produkter billigere i nogen af landets andre supermarkeder. Finder man et produkt billigere et andet sted, får man prisdifferencen indsat som point på sit kort.
Det betyder, at kunderne for hvert pund, de sparer andre steder, optjener 1000 point på deres Match & Point-konto. Når man har optjent mindst 5000 point – svarende til 5 pund – kan man bruge dem til at handle for i Morrisons' butikker.
”Vi har lært fra andre prissammenligningssystemer, så vores kunder vil ikke samle en masse små rabatmærker eller været tvunget til at indløse dem gennem en hjemmeside, når de er kommet hjem fra indkøbsturen,” forklarer topchefen om det nye system.
Morrisons bundlinje dykker med en tredjedel
Aldi og Lidl bruger flest penge på reklamer
Britisk kæde rammer ny bølgedal