Unilever sælger nyt fødevare-brand

Storkoncernen Unilever har igen frasolgt et fødevare-brand og bevæger sig dermed længere væk fra det tidligere så vigtige segment.

Unilever har indgået en aftale om at frasælge sine slankeprodukter Slim-Fast til kapitalfonden Kainos Capital. Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

Slim-Fast-brandet er et af de største inden for kosttilskud og slankeprodukter i Nordamerika og Storbritannien.

Unilever, der er en af verdens største producenter af forbrugerprodukter og fødevarer, har tidligere annonceret, at man vil bevæge sig væk fra sidstnævnte segment. Og det seneste frasalg skal ses som et led i den strategi.

”Salget af Slim-Fast er det sidste skridt i den portefølje-omstrukturering, som vi har planlagt i Nordamerika. Denne transaktion vil sammen med tidligere annoncerede frasalg give os det fokus, vi skal bruge til at drive væksten i vores kerne-portefølje,” udtaler Kees Kruythoff, der står i spidsen for Unilever North America, i meddelelsen.

Allerede tilbage i maj frasolgte koncernen de to pastasauce-mærker Ragu og Bertolli til japanske Mizkan Group for små 12 mia. kroner.

Fødevaregigant frasælger for tocifret milliardbeløb

Der er ikke oplyst nogen økonomiske detaljer om det seneste frasalg, men ifølge Wall Street Journal betalte Unilever 2,3 mia. dollar, da man opkøbte brandet i april 2000.

Bæredygtighed skal fordoble Unilevers salg

Unilever satser stadig på Rusland

Unilever mærket af hård detail-konkurrence

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter