FødevareWatch

Unilever sælger nyt fødevare-brand

Storkoncernen Unilever har igen frasolgt et fødevare-brand og bevæger sig dermed længere væk fra det tidligere så vigtige segment.

Unilever har indgået en aftale om at frasælge sine slankeprodukter Slim-Fast til kapitalfonden Kainos Capital. Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

Slim-Fast-brandet er et af de største inden for kosttilskud og slankeprodukter i Nordamerika og Storbritannien.

Unilever, der er en af verdens største producenter af forbrugerprodukter og fødevarer, har tidligere annonceret, at man vil bevæge sig væk fra sidstnævnte segment. Og det seneste frasalg skal ses som et led i den strategi.

”Salget af Slim-Fast er det sidste skridt i den portefølje-omstrukturering, som vi har planlagt i Nordamerika. Denne transaktion vil sammen med tidligere annoncerede frasalg give os det fokus, vi skal bruge til at drive væksten i vores kerne-portefølje,” udtaler Kees Kruythoff, der står i spidsen for Unilever North America, i meddelelsen.

Allerede tilbage i maj frasolgte koncernen de to pastasauce-mærker Ragu og Bertolli til japanske Mizkan Group for små 12 mia. kroner.

Fødevaregigant frasælger for tocifret milliardbeløb

Der er ikke oplyst nogen økonomiske detaljer om det seneste frasalg, men ifølge Wall Street Journal betalte Unilever 2,3 mia. dollar, da man opkøbte brandet i april 2000.

Bæredygtighed skal fordoble Unilevers salg

Unilever satser stadig på Rusland

Unilever mærket af hård detail-konkurrence

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier