FødevareWatch

Unilever mærket af hård detail-konkurrence

Den danske detailhandels fokus på private label rammer den internationale storkoncern Unilever. I Danmark er det brands som Frisko, Knorr, Becel og Lipton, der er kommet under pres, meddeler selskabet.

Det er blevet sværere at sælge mærkevarer til fødevareafdelingerne i den danske detailhandel.

I det netop aflagte årsregnskab fra Unilever Danmark er årsresultatet faldet yderligere 3 mio. kr. ovenpå et 2012, hvor selskabets danske direktør, Jens Christian Voldmester, kunne notere sig et minus på 25 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier