FødevareWatch

Fødevaregigant frasælger for tocifret milliardbeløb

Et af verdens største fødevareselskaber har frasolgt to produktmærker for små 12 mia. kroner.

Den store industrikoncern Unilever, der er blandt verdens største selskaber indenfor fødevareområdet, har frasolgt to af sine fødevaremærker i Nordamerika for 2,15 mia. dollar, hvilket svarer til 11,74 mia. kroner. Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Salget gælder de to pastasaucemærker Ragu og Bertolli og køberen er den japanske fødevarekoncern Mizkan Group.

”Dette salg repræsenterer et af de sidste skridt i vores forsøg på at omdanne vores portefølje i Nordamerika for at skabe langvarig vækst for Unilever, og det gør det muligt for os at skærpe vores fokus i vores fødevareforretning,” udtaler Kees Kruythoff, der står i spidsen for Unilevers Nordamerikanske forretning.

Udover de to pastasaucemærker, som tilsammen tegner sig for en årlig omsætning på mere end 600 mio. dollar, overtager det japanske selskab også to fabrikker i henholdsvis Kentucky og Californien, oplyser Unilever.

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier