FødevareWatch

Arla-rival går efter Europas apatiske ældre

Mejerigiganten Fonterra vil rette sin udvikling af mælkeproteiner mod den store gruppe af 50-75-årige i Europa, som ifølge en ny undersøgelse i høj grad ser stort på deres sundhedsproblemer.

Den store gruppe af ældre i Europa er blandt verdens mest apatiske, når det gælder om at forholde sig til deres egen sundhedstilstand. Det viser en ny stor forbrugerundersøgelse foretaget af den New Zealandske mejerikoncern Fonterra ifølge Agriland.

Fonterra har interviewet 3.700 europæere mellem 50-75 år, og undersøgelsen afslører, at hver fjerde person i denne befolkningsgruppe ignorerer sine egne sundhedsproblemer. Den viden vil selskabet, som er i skarp konkurrence med danske Arla på markedet for mejeriprodukter, nu udnytte til at målrette sin udvikling af nye produkter til det europæiske marked, skriver mediet.

Karin Feenstra, som leder afdelingen Consumer Market & Insights i Fonterra i Europa, siger, at resultaterne af undersøgelsen kaster lys over nogle af de vigtigste udfordringer for mejeriproducenterne. Men hun tilføjer også, at der er store muligheder for selskaber, som tager sig tid til at forstå forbrugerne, udvikle passende produkter og investere tid og ressourcer på at uddanne målgruppen.

Oplysning er ikke nok

”Der er voksende videnskabelige beviser for, at særligt proteiner fra mejeriprodukter forbedrer ældre menneskers sundhed. Men vores undersøgelser viser, at europæiske forbrugere er mindre tilbøjelige til selv at opsøge produkter med et højt proteinindhold. Så oplysninger om et højt proteinindhold er ikke nok til at få ældre til at købe,” siger hun til Agriland.

Fonterra vil derfor bruge resultaterne som baggrund for udviklingen af mælkeproteiner, der er lavet specielt til at imødekomme ældres behov og arbejde tæt sammen med producenter om at udvikle produktformater og branding-koncepter, som kan tiltrække denne befolkningsgruppe.

Læs artiklen fra Agriland her.

Industriens fyrtårne i kinesisk offensiv

Arla sælger eksplosivt i Rusland

Arla gearer op for økologiske workshops

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier