FødevareWatch

Industriens fyrtårne i kinesisk offensiv

Kineserne er begyndt at sætte den globale innovations-dagsorden inden for mejeriprodukter, mener Arla, hvis salg har rundet en milliard i Kina.

Foto: Colourbox

De findes vel næppe derude; virksomhedslederne i føde- og drikkevareindustrien uden en ambition eller hemmelig drøm om en dag at gøre gode forretninger i Kina.

Et land med over en milliard mennesker, hvoraf mange millioner år for år synes at blive så købedygtige, at de nu kan spendere et par yuan eller to på de dyrere, importerede føde- og drikkevarer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier