FødevareWatch

Lidl fjerner topchef

Strategiske uenigheder har ført til, at adm. direktør Karl-Heinz Holland forlader den tyske supermarkedskæde Lidl. Hans afløser er fundet i moderkoncernen Schwartz Group.

Den tyske supermarkedskoncern Lidl Stiftung & Co. KG sagde i slutningen af sidste uge farvel til sin adm. direktør, Karl-Heinz Holland. Det meddelte flere internationale medier fredag.

Ifølge harpers.co.uk har den afgående topchef været i selskabet i 23 år. De seneste 12 år har han været en del af bestyrelsen i Lidl, mens han har stået i spidsen for kæden de seneste 5 år.

Prøv FødevareWatchs abonnement gratis i 30 dage!

Ifølge mediet skyldes direktøren afgang fra koncernen, at de to parter ”havde forskellige syn på forretningens fremtidige strategi”.

Karl-Heinz Holland erstattes af Sven Seidel, som i løbet af de seneste tre år har stået for forretningsudvikling i Scwartz Group, som ejer Lidl. Det skriver erhvevsmediet Reuters.

Lidl ejer 10.000 discount-supermarkeder i 20 europæiske lande, heriblandt Danmark. Selskabet har 180.000 ansatte og omsatte for 67,6 mia. euro i det seneste finansår, 2012/2013.

Rema 1000 hæver overskud markant

Discountbutikker glemmer at skilte prisen

Her er årets mest innovative leverandør og dagligvarekæde

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier