Discountbutikker glemmer at skilte prisen

Netto, Lidl og Fakta glemmer at sætte priser på deres varer. Det er ikke godt nok, lyder tilbagemeldingen fra butikkerne.
Foto: Lars Krabbe
Foto: Lars Krabbe

I 2013 lavede Metroxpres en undersøgelse, der viste at 92 pct. af danskerne var trætte af, at der engang imellem mangler prisskilte på varerne i discountbutikkerne. Forleden lavede avisen så en stikprøve i en af hver af de ovenstående butikker. Kun i Fakta var det blevet bedre. Her var 21 forskellige varer uden prisskiltning, i Lidl var der 40 og i Netto 110. I hver butik blev der brugt 25 minutter på undersøgelsen.

Både hos Lidl og Dansk Supermarked mener man ikke, det er godt nok.

”Kunderne skal kunne se, hvad varerne koster. Vi kan sagtens være vores lave priser bekendt,” siger pressechef i Dansk Supermarked Mads Hvitved Grand til avisen.

Supermarkeder vil fylde hylderne med flere nyheder

Her er årets mest innovative leverandør og dagligvarekæde

Nu giver Irma mindre producenter unik chance

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også