FødevareWatch

Discountbutikker glemmer at skilte prisen

Netto, Lidl og Fakta glemmer at sætte priser på deres varer. Det er ikke godt nok, lyder tilbagemeldingen fra butikkerne.

Foto: Lars Krabbe

I 2013 lavede Metroxpres en undersøgelse, der viste at 92 pct. af danskerne var trætte af, at der engang imellem mangler prisskilte på varerne i discountbutikkerne. Forleden lavede avisen så en stikprøve i en af hver af de ovenstående butikker. Kun i Fakta var det blevet bedre. Her var 21 forskellige varer uden prisskiltning, i Lidl var der 40 og i Netto 110. I hver butik blev der brugt 25 minutter på undersøgelsen.

Både hos Lidl og Dansk Supermarked mener man ikke, det er godt nok.

”Kunderne skal kunne se, hvad varerne koster. Vi kan sagtens være vores lave priser bekendt,” siger pressechef i Dansk Supermarked Mads Hvitved Grand til avisen.

Supermarkeder vil fylde hylderne med flere nyheder

Her er årets mest innovative leverandør og dagligvarekæde

Nu giver Irma mindre producenter unik chance

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier