Trods en sløj sensommer med ustadigt vejr har der været godt gang i salget af øl og vand hos det finske bryggeri Olvi, som er konkurrent til både Royal Unibrew og Carlsberg.
På det finske marked steg salget med 14 pct. i tredje kvartal til 32,4 mio. euro, hvilket var den primære motor til den samlede vækst på toplinjen, der steg 0,9 pct. til 89,7 mio. euro i kvartalet.
"Vores forretning har især udviklet sig godt i Finland. Salgsvolumenerne er steget i 2016, og vores markedsandel er blevet større. Kommercielle tiltag og besparelsestiltag har gjort det muligt at få en positiv udvikling i driftsoverskuddet," siger Lasse Aho, topchef hos Olvi, i en kommentar til regnskabet.
Salgsfremgangen var med til at løfte indtjeningen, som steg med 7,5 pct. til 15,2 mio. euro på driften før skat og renter.
Royal Unibrew gjorde sit indtog i Finland gennem opkøbet af bryggeriet Hartwall - som blev købt af Heineken for et par år siden.
Ud over Unibrew og Olvi er Carlsberg også til stede i Finland med en markedsandel på omkring 55 pct.
Royal Unibrew gør status for tredje kvartal 23. november, mens Carlsberg er på banen med en salgsopdatering 9. november.
Unibrew-konkurrent solgte flere øl og hævede bundlinjen
Unibrew-rival slutter 2015 med fremgang og venter mere i 2016
Sydbank: Unibrew-konkurrents salg tyder på svage ølmarkeder
Unibrew-rivals salg tørrer ind efter kold sensommer