Der har været sagt og skrevet en del om de effektive effektiviseringer, som adm. direktør Henrik Brandt har sendt ned gennem Royal Unibrew-apparatet, men ikke desto mindre overrasker de seneste tal fra Royal Unibrews tredje kvartalsregnskab analytikerne.
Analytiker: Unibrews høje værdiansættelse kan virke uberettiget
Overfor Børsen fremhæver Sydbanks Morten Imsgaard, at Royal Unibrew har en stærk produktportefølje, loyale forbrugere, og at bryggeriet har været i stand til at kompensere for udfordringerne i det finske marked, hvor man har købt bryggeriet Hartwall, ved at effektivisere forretningen.
"Vores succes ligger i fokus. Vi er fokuseret på de initiativer, vi mener er vigtige, og så vil jeg sige, at vi har haft succes på vores kommercielle agenda med de initiativer, vi har sat i søen. Både i forhold til at have fokus på vores eksisterende portefølje, men også nye koncepter og udvidelse af de eksisterende koncepter. Så jeg vil sige, at det er det , der er nøglen. Når man har 400 forskellige varenumre at vælge imellem, så er det vigtigt, at man får fokuseret på, hvad det er for nogle, der er de vigtigste," siger finansdirektør i Royal Unibrew, Lars Jensen, til Børsen.
Unibrew-chef: Finland er klart vores største udfordring
Brandt: Pepsi-samarbejde får ingen betydning for Unibrews bundlinje
Sydbank: Unibrew leverer imponerende effektiviseringer
Nyt Pepsi-samarbejde giver Unibrew lukrativ position
Finsk marked trækker Unibrew ned - men øko-pilsnere er et hit