Bacardi skal sælge rivalens produkter i Brasilien

Den privatejede spirituskæmpe Bacardi har indgået en mangeårig salgs- og distributionsaftale for det brasilianske marked med sin japansk-amerikanske rival Beam Suntory.
Foto: Koji Sasahara/AP Photo/Polfoto
Foto: Koji Sasahara/AP Photo/Polfoto

Den privatejede spirituskoncern Bacardi Limited med hovedsæde i Bermuda vil fremover stå for salget og distributionen af sin konkurrent Beam Suntorys produkter i Brasilien.

Det skriver The Spirits Business.

Bacardi har således indgået en aftale som løber i flere år med Beam Suntory, som blev skabt sidste år da amerikanske Beam Inc. blev opkøbt af japanske Suntory Holdings. Suntory har allerede annonceret, at man vil ændre markant i sine distributionsaftaler i kølvandet på fusionen.

Det betyder ifølge mediet bl.a., at man har opsagt kontrakter med italienske Campari i Tyskland og USA angående distribution af whisky-produkter.

Bacardi har været til stede som distributør på det brasilianske marked i mere end 60 år, og selskabet skal gennem det nye samarbejde hjælpe Beam Suntory med at ”udvide sin geografiske rækkevidde”, ligesom det er planen, at man med tiden skal lancere nye brands på det brasilianske marked.

I første omgang skal distributionssamarbejdet dog fokusere på velkendte brands, som whiskyen Teacher’s fra Suntory og bourbon whiskeyen Jim Beam.

Japansk spirituskæmpe vil fordoble salget på fem år

Tørsten stiger efter hjemmelavet whisky

Bacardi på vej med ny direktion

Bacardi udpeger permanent topchef

Endnu en direktør forlader Bacardi

Bacardi-chef stopper efter 36 år

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter