Sidste år købte den japanske spirituskæmpe Suntory Holdings sin amerikanske rival Beam Inc. for 16 mia. dollars, hvilket gjorde selskabet til den tredjestørste spiritusproducent i verden efter britiske Diageo og franske Pernod Ricard.
Men den japanske koncern har endnu større vækstplaner og vil i løbet af de kommende fem år fordoble det opkøbte, amerikanske selskabs omsætning til 10 mia. dollars.
Det skriver Reuters.
Væksten skal især komme fra en øget tørst efter whiskey og bourbon, hvor det opkøbte selskab står bag mærket Jim Beam – samt indtog på nye vækstmarkeder for koncernen, der nu går under navnet Suntory Beam.
I alt har det ambitiøse japanske selskab en plan om at fordoble koncernens omsætning til ca. 34 mia. dollars i 2020 sammenlignet med salgsniveauet i det forgangne år, skriver Reuters.
Lystfiskere vil lave verdens bedste whisky
Whisky og vodka med smag hitter
"Verdens bedste rom" stormer frem
Ørbæk Bryggeri vil lave whisky på gammelt DSB-værksted