Unilever vil med på vegetartrend

Fødevarekoncernen Unilever har indgået et samarbejde med mærkeordningen European Vegetarian Union (EVU).

For fremtiden vil der være et gult vegetar-logo at finde på en række af Unilevers produkter.

Fødevarekoncernen har nemlig indgået et samarbejde med den europæiske mærkeordning European Vegetarian Union (EVU).

Helt konkret kommer det i Storbritannien til at betyde, at mærker som Hellmann's, Flora og Knorr vil få et gult mærke på, hvis mærkets produkt er egnet til at spise for vegetarer.

Det skriver Unilever i en pressemeddelelse.

Selskabet skriver, at en undersøgelse viser, at der på nuværende tidspunkt er 35 pct. af briterne, som definerer sig selv som værende "semi-vegetarer", og at den gruppe vil vokse med yderligere 10 pct. i år. Noget Unilever betragter som et klart skift i nationens madvaner.

Med aftalen håber Unilever, at sikre en større bid af det voksende marked, der er opstået for vegetariske retter og plantebaseret kost. Med mærket bliver det lettere for kunderne at finde ud af, om et produkt indeholder kød eller ej.

Inden udgangen af 2017 skal omkring 500 af Unilevers produkter være mærket med European Vegetarian Unions V-mærkat.

Tesco slutter strid og accepterer Unilevers dyrere priser

Unilever vil bygge kæmpestort fødevarecenter

Højere priser øger omsætning i andet Unilever-kvartal 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også