
Højere priser var med til at sætte skub i det hollandsk-britiske forbrugsvareselskab Unilevers omsætning i andet kvartal.
Den underliggende omsætning steg med 4,7 pct., hvilket er stort set på linje med konsensus blandt analytikerne, der lød på en vækst på 4,5 pct., viser estimater indsamlet af Bloomberg.
Væksten kom dog i høj grad af højere priser, der voksede med 2,8 pct. i kvartalet, mens volumen steg 1,8 pct. i forhold til samme periode sidste år. Selskabet meldte også om fortsat svage markedsvilkår i torsdagens regnskab.
"Vi har forberedt os på hårdere markedsbetingelser i 2016, og vi ser ikke tegn på forbedring i den globale økonomi," siger Paul Polman, administrerende direktør, i en pressemeddelelse.
Unilever har brugt 6,7 milliarder på barberfirma
Arla-mand bliver ny finansdirektør for Danpo-ejer
Smedegaard færdig i Mærsk - forbliver formand for Dansk Supermarked