FødevareWatch

Svensk Nemlig.com-pendant har det svært

Online-salget af fødevarer vokser også i Sverige, men som det er tilfældet i Danmark, har onlinesupermarkedet Mat.se også svært ved at overføre toplinjevæksten til bundlinjen.

Foto: POLFOTO

Den svenske onlinevirksomhed Mat.se Holding har ligesom mange andre fødevarevirksomheder, der vil sælge fødevarer via nettet, svært ved at omsætte øget omsætning til positive bundlinjeresultater.

For årets tredje kvartal lød resultatet på minus 15 mio. svenske kr., og det er kun marginalt bedre end samme kvartal i 2014, hvor minusset var på 16 mio. svenske kr. Det skriver Foodsupply.se.

Modtag FødevareWatchs abonnement gratis - hver dag!

På den omtalte toplinje er der dog for alvor kommet gang i butikken, og sammenlignet med samme kvartal sidste år er Mat.se gået frem med 62 pct. til 43 mio. svenske kr. For årets sidste kvartal regner Mat.se med at lande en omsætning på 61 mio. svenske kr. Det er 17 mio. svenske kr. over sidste års afsluttende kvartal.

Nemlig.com satser på stort økoudvalg

Overraskende sløv udvikling i dagligvarer på nettet

Nemlig.com byder detailkæderne op til dans med stor investering

Fragtpriser gør onlinehandel til minusforretning

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier