Svensk Nemlig.com-pendant har det svært
Den svenske onlinevirksomhed Mat.se Holding har ligesom mange andre fødevarevirksomheder, der vil sælge fødevarer via nettet, svært ved at omsætte øget omsætning til positive bundlinjeresultater.
For årets tredje kvartal lød resultatet på minus 15 mio. svenske kr., og det er kun marginalt bedre end samme kvartal i 2014, hvor minusset var på 16 mio. svenske kr. Det skriver Foodsupply.se.
Modtag FødevareWatchs abonnement gratis - hver dag!
På den omtalte toplinje er der dog for alvor kommet gang i butikken, og sammenlignet med samme kvartal sidste år er Mat.se gået frem med 62 pct. til 43 mio. svenske kr. For årets sidste kvartal regner Mat.se med at lande en omsætning på 61 mio. svenske kr. Det er 17 mio. svenske kr. over sidste års afsluttende kvartal.
Nemlig.com satser på stort økoudvalg
Overraskende sløv udvikling i dagligvarer på nettet
Nemlig.com byder detailkæderne op til dans med stor investering