Nemlig.com har smidt et trecifret millionbeløb i et nyt logistikcenter, der strækker sig over 36.000 kvadratmeter i Brøndby på Københavns Vestegn.
Berlingske Business skriver, at den massive investering skal gøre netbutikken i stand til at tage kampen op mod de etablerede detailkæder som Coop og Dansk Supermarked.
Den er samtidig første skridt i en ny og ambitiøs ekpansionsstrategi lagt af direktør Stefan Plenge og bestyrelsesformand og Bestseller-milliardær, Anders Holch Povlsen, der købte sig ind i Nemlig.com sidste år.
"Med den volumen, vi kan opnå her, kan vi blive så store, at vi kommer til at gøre en forskel i dansk dagligvarehandel. Det kommer til at sætte en regulær adfærdsændring i gang i danskernes måde at handle dagligvarer på. Vi tror på, at der vil ske et paradigmeskift i løbet af de næste par år. Vi tror også på, at det vil være med til at få de store spillere til at beslutte sig for, at de også skal med om bord, fordi de kan se, at det er ved at være alvor," siger Stefan Plenge til mediet.
I dag leverer netbutikken kun dagligvarer i Storkøbenhavn, men det nye logistikcenter vil blandt andet gøre det muligt at levere til hele landet på sigt.
Nemlig.com blev stiftet i 2010 og er siden blevet den største spiller på markedet for onlinesalg af dagligvarer, hvor Irma.dk og Osuma er de største konkurrenter.
Nemlig-chef går fortsat efter kraftig ekspansion
Modemilliardær bliver ny formand hos Nemlig.com
Nemlig.coms bundlinje trukket ned i stort minus
Svært at tjene penge på onlinemad
Leverandører vil tage magten fra dagligvarekoncernerne