Nemlig.coms bundlinje trukket ned i stort minus

Nemlig.com, der den seneste tid har indtaget København med billige og fleksible leveringer af dagligvarer, har netop præsenteret resultaterne for det forgangne regnskabsår.
Onlinesupermarkedet har haft en vækst på ikke mindre end 150 pct. i omsætningen det seneste år, men det er ingenlunde smittet af på bundlinjen, der lander i et underskud på 30,5 mio. kr. mod sidste års underskud på knap 1 mio. kr.
Det er der dog en forklaring på, påpeger adm. direktør Stefan Plenge i en pressemeddelelse.
”Det er et stort men ikke uventet underskud. Vi har stor tro på fremtiden, hvorfor vi har investeret massivt i vores forretning indenfor forskellige områder. Vi ønsker at give vores kunder den bedst mulige købsoplevelse og med vores investeringer i både et større varesortiment, bedre brugeroplevelse på websitet samt stærkere logistik set-up, har kunderne rigtig meget at glæde sig til i 2015,” skriver direktøren, som er tilfreds med virksomhedens generelle fremdrift.
Nemlig.com har angiveligt brugt pengene på at investere i nyt logistikcenter, it-systemer, koncepter, organisation osv.
Kan nemlig.com holde foden på speederen?
I starten af februar udkom revisionshuset Deloitte med rapporten Global Powers of Retailing, hvor man forsøgte at give de største bud på hvilke trends, der fremover vil rykke i den globale detailhandel.
I Danmark følger man Nemlig.com, og her er man spændt på at se om pioneren kan opretholde momentum.
”I forhold til handlen på nettet har Nemlig.com sat baren for innovationen på området, og det bliver spændende at se, om de kan holde det momentum, som de har for øjeblikket,” sagde den danske kontaktperson på rapporten, partner Jesper Povlsen i et interview med FødevareWatch.
”Fremadrettet kommer det til at handle om at få yderligere volumen på, og det skal blandt andet ske uden for de byer, hvor man lige nu kender og bruger konceptet. Hvordan den del kommer til at gå, bliver spændende at se, for umiddelbart kan der godt ligge en stor udfordring i at skulle bringe vare kosteffektivt helt bredt ud til også mindre byer,” fortsatte han.
Nemlig.com har været en underskudsforretning siden opstarten i 2010, men i seneste regnskab, for 2012/2013, havde selskabet reduceret sit underskud til 970.000 kr. fra 8 mio. kr. året før.
Kan Nemlig.com fastholde momentum?
Relaterede artikler:
Nu rykker dagligvarer over nettet også på landet
For abonnenter
Næste stop for e-handel: Dagligvarer
For abonnenter
Kan Nemlig.com fastholde momentum?
For abonnenter