Svært at tjene penge på onlinemad

Flere og flere danskere vælger at springe køen i supermarkedet over og får i stedet fødevarerne leveret lige til døren. Alligevel er det ikke nemt for butikkerne at lave en god forretning ud af konceptet. Det skriver finans.dk.
De tre største spillere på markedet – irma.dk, nemlig.com og Usuma – melder alle, at de danske indkøbsvaner er svære at ændre. For selvom væksten er stigende, så kan fødevaresalget på nettet endnu ikke sammenlignes med eksempelvis onlinekøb af smartphones eller en ny laptop.
”Der er ingen tvivl om, at det at købe elektronik online er helt anderledes end dagligvarer. Alle har været vant til at gå i en dagligvarebutik mellem to og seks gange om ugen. Så det er en anden type ændring, og det tager tid – men vækstraterne er høje,” siger Jesper Wacherhausen, der er kommerciel direktør for irma.dk.
Flere eksperter på området påpeger over for finans.dk, at det endnu ikke er lykkedes at skabe en rentabel forretningsmodel med fødevarer på nettet.
Online-selskaber kæmper om at levere mad til danskerne