FødevareWatch

Online-selskaber kæmper om at levere mad til danskerne

Konkurrencen blandt selskaberne med salg af dagligvarer på nettet skærpes yderligere. De slås om at sikre større volumen i afsætningen - og om at tjene penge på forretningsmodellen.

Foto: Valdemar Jørgensen

Hastig vækst i salget får et af de danske selskaber, som afsætter dagligvarer på nettet, til at ekspandere massivt. Også selvom det fortsat er svært at tjene penge i netop den del af det danske detailmarked.

Virksomheden Osuma.dk er her i hård konkurrence med især Nemlig.com samt Irma.dk om at sælge alle typer af dagligvarer i onlinehandel. Osuma forsøger dog nu at skrue op ved at rulle en ny strategi ud, så selskabet kan levere til kunder alle steder i Jylland samt på Fyn.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon-direktør stopper

Peder Andersen skal ikke længere stå i spidsen for den kapitalfondsejede forårsrulleproducent fra Nyborg. Efter fem og et halvt år på posten har han selv været med til at finde sin afløser.

Grød drager på vækstjagt med nyt forretningsben

Ti år efter åbningen af den første Grød-restaurant i Sydhavnen i København vil stifter Lasse Skjønning Andersen nu fylde mere i detailhandlen: "Vi tror, at vi har brandet og produkterne, der kan sikre os, at vi bliver en stor spiller".

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier