FødevareWatch

Overraskende sløv udvikling i dagligvarer på nettet

Forbrugernes lyst til at handle dagligvarer på nettet har i løbet af de seneste år stort set ikke ændret sig, viser nye tal. Og det er overraskende, lyder det fra Eniro, der står bag undersøgelsen.

Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv

Danskernes interesse for nethandel er stagneret. Det viser en ny, opsigtsvækkende undersøgelse fra Eniro, der har set på fødevarehandlen på nettet fra 2012 og frem til i dag. Undersøgelsen viser, at der nærmest ikke er sket en udvikling i forbrugernes lyst til at handle dagligvarer på nettet de seneste fire år. Således ønsker kun 8 pct. af danskerne, at købe dagligvare fra en hjemmeside, mens 87 pct. stadig foretrækker, at købe dem i supermarkederne. Til sammenligning lå det tilsvarende tal i 2014, 2013 og 2012 på 7 pct.

Så selvom dagligvarebutikker som Nemlig.com og Irma.dk melder om voksende omsætning i denne tid, er der rent faktisk kun sket en lille stigning i, hvor mange danskere, der har skiftet supermarkedskøen ud med nettet. I år er det 16 pct., som har forsøgt sig med digitale dagligvareindkøb imod 13 pct. sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier