
Danskernes interesse for nethandel er stagneret. Det viser en ny, opsigtsvækkende undersøgelse fra Eniro, der har set på fødevarehandlen på nettet fra 2012 og frem til i dag. Undersøgelsen viser, at der nærmest ikke er sket en udvikling i forbrugernes lyst til at handle dagligvarer på nettet de seneste fire år. Således ønsker kun 8 pct. af danskerne, at købe dagligvare fra en hjemmeside, mens 87 pct. stadig foretrækker, at købe dem i supermarkederne. Til sammenligning lå det tilsvarende tal i 2014, 2013 og 2012 på 7 pct.
Så selvom dagligvarebutikker som Nemlig.com og Irma.dk melder om voksende omsætning i denne tid, er der rent faktisk kun sket en lille stigning i, hvor mange danskere, der har skiftet supermarkedskøen ud med nettet. I år er det 16 pct., som har forsøgt sig med digitale dagligvareindkøb imod 13 pct. sidste år.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app