Overraskende sløv udvikling i dagligvarer på nettet

Forbrugernes lyst til at handle dagligvarer på nettet har i løbet af de seneste år stort set ikke ændret sig, viser nye tal. Og det er overraskende, lyder det fra Eniro, der står bag undersøgelsen.
Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv
Foto: Ditte Valente/Polfoto/Arkiv
CASPER HINDSE

Danskernes interesse for nethandel er stagneret. Det viser en ny, opsigtsvækkende undersøgelse fra Eniro, der har set på fødevarehandlen på nettet fra 2012 og frem til i dag. Undersøgelsen viser, at der nærmest ikke er sket en udvikling i forbrugernes lyst til at handle dagligvarer på nettet de seneste fire år. Således ønsker kun 8 pct. af danskerne, at købe dagligvare fra en hjemmeside, mens 87 pct. stadig foretrækker, at købe dem i supermarkederne. Til sammenligning lå det tilsvarende tal i 2014, 2013 og 2012 på 7 pct.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også