FødevareWatch

Fødevaregiganter skyder genvej til øko-guldet

De sundhedsbevidste amerikanere stoler ikke på de store fødevarekoncerner. Derfor skyder selskaberne genvej ved at opkøbe virksomheder med et godt ry. Men det er ikke uden udfordringer - det har Kellogg lært på den hårde måde.

Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv

NEW YORK: De amerikanske forbrugere er blevet markant mere kritiske, når de skubber indkøbsvognen gennem supermarkedet. Hvor de tidligere kun så prismærket, kaster de handlende i dag også et blik på varedeklarationen, der helst skal indeholde så lidt syntestisk som muligt.

Det har skabt travlhed i de store fødevarekoncerner som Nestlé, Campbell Soup og Kraft-Heinz, hvor forretningsmodellen i årtier været anti-tesen til den romantiske forestilling om lokale og rene fødevarer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier