Fødevaregiganter skyder genvej til øko-guldet

De sundhedsbevidste amerikanere stoler ikke på de store fødevarekoncerner. Derfor skyder selskaberne genvej ved at opkøbe virksomheder med et godt ry. Men det er ikke uden udfordringer - det har Kellogg lært på den hårde måde.
Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv
Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv

NEW YORK: De amerikanske forbrugere er blevet markant mere kritiske, når de skubber indkøbsvognen gennem supermarkedet. Hvor de tidligere kun så prismærket, kaster de handlende i dag også et blik på varedeklarationen, der helst skal indeholde så lidt syntestisk som muligt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også