FødevareWatch

Amerikanerne har skiftet burgeren ud med kål

Amerikanerne vil have sunde fødevarer uden tilsætningstoffer, og derfor forsøger giganterne lige nu at rense deres produkter. Men markedet er småt og plaget af falsk markedsføring, fortæller Arla og Danish Crown.

Den amerikanske detailkæde Whole Foods var først til at satse på naturlige og økologiske varer. Siden har kæden fået hård konkurrence. | Foto: Presse/Whole Foods

NEW YORK: Man kan ikke undgå at lægge mærke til det, når man går en tur i de amerikanske supermarkeder.

Alt fra yoghurt over cornflakes til kødpålæg har farvestrålende mærker på emballagen, der lover de handlende, at produktet hverken indeholder konserveringsmidler, kunstige farvestoffer eller transfedtsyrer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier