FødevareWatch

Avis: Store brands skylles ud af amerikansk sundhedsbølge

Den store amerikanske detailkæde Target vil satse mere på friske, sunde fødevarer i fremtiden, og det vil koste hyldeplads for store koncerner som Kraft Foods og Kellogg, skriver Wall Street Journal.

Foto: Toby Talbot/AP/POLFOTO/arkiv

Store amerikanske producenter af færdigpakkede fødevareprodukter kan i fremtiden se frem til mindre plads på hylderne til sine produkter i detailkæden Target.

Det skriver Wall Street Journal.

Ifølge avisen inviterede koncernen, der har omkring 2000 butikker på tværs af USA, tidligere på året en række leverandører til en briefing i sit hovedkvarter i Minneapolis, Minnesota, og her var beskeden klar.

Target vil fremover satse mere på sunde og friske fødevarer for at imødekomme den tendens, der netop nu hersker i USA, og det betyder, at man vil give mindre plads til dåsemad, færdigretter og morgengryn. Det kan ramme store aktører som Kraft Foods, General Mills, Kellogg og Campbell Soup Company.

Det markante skifte i produktfokus i Target, som er blandt USA’s ti største detailaktører, er ifølge avisen et af de stærkeste signaler, man endnu har set på, at de ændrede forbrugervaner i landet kan gå hen og få en enorm betydning for de store amerikanske fødevareproducenter.

Costcos antibiotika-fri laks er landet i butikkerne

McDonald’s vil sætte grønkål på menuen

Pepsi fjerner omstridt sødemiddel

Pandora-rigmand satser 150 mio. på amerikansk øko-eventyr

M&M's producent i usædvanligt sukker-træk

Amerikansk fastfood-kæde siger nej til GMO

Mere fra FødevareWatch

Social Foodies er gået i rekonstruktion

Iskæden med syv butikker er gået i rekonstruktion efter en stribe år med milliontab og negativ egenkapital. For nylig rejste kædens revisor betydelig tvivl om den fortsatte drift i regnskabet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier