McDonald’s vil sætte grønkål på menuen
Det er pressede tider for den amerikanske fastfoodkæde McDonald’s, som har set kunderne nærmest flygte fra kædens restauranter i de senere år - ikke mindst i hjemlandet.
Det har fået verdens største fastfoodkæde til at gå nye veje og ændre på både strukturen af sin forretning og sammensætningen af sine menuer. Og nytænkningen i koncernen fører nu til, at man sætter grønkål på menuen ved sine restauranter i Canada.
Det skriver Bloomberg.
Kålen vil fremover indgå som ingrediens i tre forskellige salater, der skal serveres ved restauranterne i Canada. Det skriver analytikeren Mark Kalinowski fra Janney Capital Markets ifølge Bloomberg i en rapport. Analytikeren, som allerede i marts sagde, at grønkål kunne komme på tale til McDonald’s-menuerne i Canada, henviser til kilder i industrien.
McDonald’s selv har ikke villet bekræfte forlydenderne om, at man sætter grønkål på menuen i Canada, men talskvinden Lisa McComb skriver i en e-mail til nyhedsbureauet, at man ” altid innoverer sine fødevarer og drikkevarer og vil udsende nyheder om sammensætningen af menuen, når tiden er til det.”
Viser analytikerens oplysninger sig at holde stik, vil det dog være lidt af en kovending for fastfoodkæden, der tidligere i år kørte en reklamekampagne med tv-spots, hvor man netop slog på, at grønkål aldrig ville blive en bestanddel i kædens populære Big Mac. Se reklamen nedenfor eller direkte på YouTube her, hvis du læser på vores nye FødevareWatch-app.
McDonalds lider under svigtende salg
McDonald's vil ændre på sine opskrifter
Byg-selv-burgere skal redde McDonald’s
Nu vil McDonald’s servere morgenmad hele dagen
McDonald's fjerner antibiotika fra sine kyllinger
Vestager kigger på europæisk skattefidus hos McDonald's
Danske organisationer vil vise kalorietallet på fastfood