FødevareWatch

Mestrene af blødt brød satser på knastørre skorper

Svenske Pågen tjener mere i Danmark, men et dyk i omsætningen får brødfirmaet til at genintroducere det klassiske produkt skorpen, som Pågen ellers ikke har solgt på det danske marked i ti år.

Pågens produktion i Sverige. | Foto: FINN FRANDSEN/ARKIV

Det danske datterselskab af den svenske brødkoncern Pågen, der er kendt for sit bløde, søde brød og især kanelgiflerne, forsøger at opdyrke interessen for et ellers glemt produkt. De tørre minibrød, skorperne.

Skorperne skal være med til at øge omsætningen, der i regnskabsåret 2014/2015 tog et dyk nedad, fortæller adm. direktør for Pågen i Danmark, Lars Bred.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier