FødevareWatch

Mestrene af blødt brød satser på knastørre skorper

Svenske Pågen tjener mere i Danmark, men et dyk i omsætningen får brødfirmaet til at genintroducere det klassiske produkt skorpen, som Pågen ellers ikke har solgt på det danske marked i ti år.

Pågens produktion i Sverige. | Foto: FINN FRANDSEN/ARKIV

Det danske datterselskab af den svenske brødkoncern Pågen, der er kendt for sit bløde, søde brød og især kanelgiflerne, forsøger at opdyrke interessen for et ellers glemt produkt. De tørre minibrød, skorperne.

Skorperne skal være med til at øge omsætningen, der i regnskabsåret 2014/2015 tog et dyk nedad, fortæller adm. direktør for Pågen i Danmark, Lars Bred.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier