FødevareWatch

Trods stor nedgang ser Unibake muligheder i frostmarkedet

På trods af øget fokus på bakeoff og friskbagt brød er der stadig plads til frossent posebrød i detailkæderne. Unibake Danmark, der står bag frostbrandet Hatting, har mærket store forandringer, men ser stadig muligheder i frysekummen.

Foto: Rasmus Baaner/Polfoto/Arkiv

I takt med at duften af frisk brød i langt højere grad end tidligere vælter discountkunderne i møde, når de træder ind over skydedørenes tærskel, har det konsekvenser i en noget køligere del af butikkerne.

Unibake Danmark, der blandt meget andet brød producerer brød under brandet Hatting til butikkernes frysere, kan om nogen mærke den nye brødvirkelighed, der ramte detailmarkedet i 2013 og 2014, da omkring 1500 discountbutikker begyndte at sælge friskbrød fra egne ovne og varmeskabe.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier