FødevareWatch

Kohberg går efter frisk brød

Kohberg og dens ejer Koff har haft et udfordrende 2014. I Kohberg arbejder man nu på at omstille sig til at kunne levere friskbagt brød og bakeoff.

Den store danske fødevarekoncern Koff, som står bag virksomheder som Nakskov Mill Foods, ISIS og Kohberg kommer ud af 2014 med et overskud på 34,9 mio. kr. ud af en omsætning på 1,3 mia. kr. – en anelse bedre end sidste år.

Det skriver Berlingske.

I datterselskabet Kohberg Bakery Group lander man et overskud på 8,4 mio. kr., hvilket var mindre end ønsket.

”Vi er ikke supertilfredse med top- og bundlinje i år. Men vi må også tage med i betragtningen, at vi er i gang med en stor omstilling på hele brødområdet. Alle supermarkeder har nu frisk brødleverance og har taget markedsandele fra det indpakkede brød. Derfor har vi investeret nogle hundrede millioner kroner i at omstille produktionen og har blandt andet udviklet stenovne til specialbrød. Vi skal ind og kunne tilbyde det, kunderne efterspørger," siger Jesper Fogtmann, adm. direktør i Koff og søn af stifteren til avisen.

Ambitionen er, at selskabet skal levere friskbagt brød og bakeoff til danske supermarkeder, hvilket kræver ændringer i produktionen, og derfor forventer direktøren heller ikke at regnskaberne begynder at se bedre ud før efter 2015.

Pågen vil være kendt for mere end bare gifler

Easyfood fik rekordomsætning i 2014

Kohberg henter ny topchef i Dansk Supermarked

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier