FødevareWatch

Kraft Heinz lancerer dating-app for bacon-elskere

Fødevarekonglomeratet Kraft Heinz har lanceret en ny dating-app kun for folk, der er vilde med bacon. Man håber på den måde at kunne promovere brandet Oscar Mayer.

Foto: Screendump

Den amerikanske fødevarekæmpe Kraft Heinz har sat sig for at øge interessen for bacon generelt og selskabet eget mærke Oscar Mayer i særdeleshed med lanceringen af en ny dating-app for folk, der elsker bacon.

Ifølge Pittsburgh Business Times lancerede koncernen den nye app, som går under navnet Sizzl, onsdag i denne uge. Sizzl er det engelske ord for syden, som i den lyd bacon laver, når det steges på panden.

Den nye bacon-app fungerer på nogenlunde samme måde som den yderst populære dating-app Tinder. Men i stedet for at skulle swipe til højre, når man har fundet en person, som man er interesseret i, skal man trykke på et særligt Sizzl-meter.

Det indikerer, hvor interesseret man er i sin potentielt nye bacon-partner. Jo længere tid man holder Sizzl-meteret nede, jo mere interesseret.

Appen gør det muligt for bacon-fans at specificere deres bacon-præferencer, uploade et billede og gå på opdagelse blandt de andre profiler. Og skulle det utilgivelige ske, at man støder ind i en person, som slet ikke er en rigtig bacon-elsker, så har man mulighed for at indberette personen.

 

 

 

Selskabet fastslår, at det ikke er en joke, selvom idéen om en bacon-dating-app måske lyder lidt langt ude.

”Hvert år prøver holdet at skabe noget rigtig sjovt og innovativt med bacon i centrum,” siger Jody Moore, der er kommunikationschef for Kraft Heinz’ afdelinger for mejerivarer, kød og foodservice, til Pittsburgh Business Times.

Sidste år lancerede marketingholdet en app under navnet ”Wake Up and Smell the Bacon”, som ifølge avisen i alt sin enkelthed var verdens første vækkeur, der vækkede folk til lugten af bacon.

”Med denne års kampagne fokuserer vi på vores tro på, at folk burde gå ligeså meget op i deres bacon-valg, som de gør i deres kærlighedsliv,” siger Jody Moore.

KraftHeinz har da også brug for at skabe lidt positiv stemning omkring sine baconprodukter igen, efter at man i slutningen af august måtte tilbagekalde næsten en million kilo kalkunbacon af mærket Oscar Mayer fra det amerikanske marked på grund af problemer med holdbarhedsdatoen.

Kraft Heinz tilbagekalder næsten 1 mio kg kalkunbacon

Fastfood-kæde bruger bacon i milkshakes og vegetarburgere

”God bacon skal være allemandseje”

Tulip lancerer bacon med 30 pct. mindre salt

Amerikansk bacon-gigant satser stort på sous vide

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier