Bacon er billigt i USA. Og det vil Andy Wiederhorn, der er adm. direktør i fastfood-kæden Fatburger Corp., udnytte.
Det skriver Bloomberg.
Prisen på bacon i amerikanske supermarkeder er faldet med 25 pct., mens engrospriserne i landet ligger omkring 66 pct. lavere end for et år siden, skriver nyhedsbureauet. Og det forhold vil direktøren for Fatburger, som har omkring 200 restauranter i landet, drage nytte af ved at tilsætte bacon til stort set alle produkter på menuen.
”Vi vil tilsætte bacon til alt, vi sælger. Folk kan godt lide det,” siger Andy Wiederhorn til Bloomberg.
Derfor har han udviklet en ny burger, der går under navnet The Hypocrite Burger, der – paradoksalt som det lyder – er en vegetarburger med to stykker bacon ovenpå.
Og direktøren, der nærmest fremstår som svinekødets svar på Bubba - Forrest Gumps reje-elskende ven i filmen af samme navn - har også sat ting som bacon-milkshakes, bacon-martinier og bacon sauerkraut på menuen, skriver Bloomberg.
Tulip lancerer bacon med 30 pct. mindre salt
”God bacon skal være allemandseje”
Dansk bacon har førertrøjen i England
Laksebacon har retning mod Danmark
Hormel Foods vinder juridisk bacon-kamp