Tyskernes kærlighed til varer, der er stemplet "fair trade" - socialt og miljømæssigt bæredygtige - er vokset voldsomt.
Sidste år steg salget af bæredygtige varer hele 31 pct. i forhold til året før, viser en opgørelse fra Fair Trade Forum ifølge nyhedsbureauet dpa.
Stigningen i salget er hovedsageligt båret af tilbud på fair trade-produkter i landets supermarkeder.
Blandt de fødevarer, som bærer stemplet fair trade, er kaffe det mest populære.
Der blev sidste år solgt bæredygtige fødevarer for i alt 250 mio euro i Tyskland, svarende til 1,86 mia. danske kroner.
Tyskland er trods den massive vækst i bæredygtigt salg fortsat efter lande som Schweiz og Storbritannien.
Hver tysker bruger i gennemsnit 13 euro - eller 97 kroner - på fair trade-produkter årligt.
Tyskland ligger foran lande som Spanien og Frankrig.
Kaffe-frontløber opfordrer branchen til større øko-fokus
Fødevarevirksomheder bør tage ansvar for miljøet