FødevareWatch

Pastaproducenter løber alle efter sunde produkter

Pastaproducenter på det danske marked går kollektivt efter at levere fuldkornsprodukter og profilere sig på sundhed i et marked presset af private label.

Der tegner sig et mønster for pastaproducenter på det danske marked. Selskaberne går alle i retning af sundere produkter baseret på fuldkorn, viser ny analyse fra det europæiske analyseinstitut Euromonitor International.

Pastella fra Beauvais er det førende mærke, når man kigger på dets markedsandel målt på værdi som ramte 21 pct. i 2013.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier