FødevareWatch

Italienske forbrugere tilbage til rødderne

Et søskendepar ved Milano arbejder på et koncept, hvor forbrugerne på nettet kan finde butikker, der satser på dyrevelfærd - og er i stand til at fortælle historien bag bøffen eller osten. Lokale varer, kvalitetsbevisthed og bæredygtighed er nøgleord i den italienske fødevaresektor - som herhjemme.

Andrea Patti, Soul Food

MILANO:

Forretningen, syv-otte kvadratmeter stor, ligger klemt inde i boligområde med socialt byggeri i Milano, med et par pushere i gaden om aftenen, men også få andre, små butikker og lokale restauranter og knejper. Ikke langt derfra er der også byggeri i den dyrere ende og ikke mindst et attraktivt kanalområde, der ligner en mellemting mellem Nyhavn og Christianshavn i København.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier