FødevareWatch

Starbucks og Danone i smoothie-samarbejde

Den amerikanske café-kæde og den franske fødevaregigant samarbejder om en ny produktlinje af smoothies, som skal sælges i flere tusind Starbucks-butikker i USA.

Den amerikanske café-kæde Starbucks vil i den nærmeste fremtid begynde at sælge smoothies i sine butikker i USA gennem et samarbejde med franske Danone.

Det skriver Reuters.

Ifølge nyhedsbureauet har de to storkoncerner indgået et samarbejde, der betyder, at Starbucks vil lancere en ny produktlinje af smoothies i mere end 4.300 af sine caféer i 5 forskellige amerikanske stater.

Det er en del af et bredere samarbejde mellem de to selskaber, som også betyder, at Starbucks vil begynde at tilbyde drikkeyoghurt og almindelig græsk yoghurt i USA.

Café-kæden vil begynde at sælge yoghurt under Starbucks Evolution Fresh-brand fra starten af maj i ca. halvdelen af sine ca. 12.000 caféer i USA, og planen er også, at de to partnere skal lancerer et yoghurt-produkt i amerikanske supermarkeder.

Starbucks fortsætter sit indtog i Danmark

Starbucks presses af konkurence fra McDonalds og Dunkin 'Donuts

Starbucks dropper kampagne mod racisme

Starbucks under massiv beskydning

Starbucks går ind i politisk racekamp

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier