FødevareWatch

Starbucks dropper kampagne mod racisme

Ansatte skal ikke længere skrive kampagnesloganet, Race Together, på kaffekopperne. Det sker efter massiv kritik af kaffekædens kampagne mod racisme.

Foto: Ted S. Warren/AP Photo/Polfoto

Starbucks har efter en uge stoppet den del af sin kampagne mod racisme, der omfattede ansatte at skrive sloganet Race Together på kædens kaffekopper.

Ideen, der skulle sætte fokus på racisme i USA, igangsatte en heftig debat, der kritiserede virksomhedens måde at adressere problemet på.

Kampagnen fik blandt andet kritik for at være opportunistisk og for at blande forretning sammen med kampen mod racisme i kølvandet på de massive demonstrationer mod politiets drab af sorte borgere i Ferguson og New York.

Samtidig publicerede erhvervsmediet Quartz i sidste uge en statistik, der viste, at Starbucks hovedsageligt placerer sine caféer i områder, hvor befolkningen er overvejende hvid.

Starbucks siger, det vil fortsætte kampagnen gennem andre initiativer.

Starbucks under massiv beskydning

Starbucks går ind i politisk racekamp

Starbucks fortsætter sit indtog i Danmark

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier