FødevareWatch

Starbucks dropper kampagne mod racisme

Ansatte skal ikke længere skrive kampagnesloganet, Race Together, på kaffekopperne. Det sker efter massiv kritik af kaffekædens kampagne mod racisme.

Foto: Ted S. Warren/AP Photo/Polfoto

Starbucks har efter en uge stoppet den del af sin kampagne mod racisme, der omfattede ansatte at skrive sloganet Race Together på kædens kaffekopper.

Ideen, der skulle sætte fokus på racisme i USA, igangsatte en heftig debat, der kritiserede virksomhedens måde at adressere problemet på.

Kampagnen fik blandt andet kritik for at være opportunistisk og for at blande forretning sammen med kampen mod racisme i kølvandet på de massive demonstrationer mod politiets drab af sorte borgere i Ferguson og New York.

Samtidig publicerede erhvervsmediet Quartz i sidste uge en statistik, der viste, at Starbucks hovedsageligt placerer sine caféer i områder, hvor befolkningen er overvejende hvid.

Starbucks siger, det vil fortsætte kampagnen gennem andre initiativer.

Starbucks under massiv beskydning

Starbucks går ind i politisk racekamp

Starbucks fortsætter sit indtog i Danmark

Mere fra FødevareWatch

Enorme smittetal bekymrer restaurationssektoren

Med den positive nyhed om, at alle danskere fra næste uge kan smide mundbindet kommer også frygten for, at smittetallet i den kommende tid kan nå næsten 300.000 dagligt smittede. Det bekymrer i brancheorganisationen DRC.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier